MENÚ

Cicles de Carrosseria i Electromecànica

      

El passat dia 24 de febrer, dins les diferents ponències de les Jornades Tècniques, l’associació “Autoworks legal projects” i l’enginyer Joan Aguayo (entre altres, dedicat a homologar transformacions en vehicles) va fer entusiasmar a l’alumnat d’electromecànica i de Carrosseria amb les seves explicacions de modificacions i reformes catalogades al manual de reformes d’importància.
L’Associació va explicar in situ, i en cada vehicle que varen portar, totes les modificacions que han realitzat, quina normativa legal té aquesta modificació i quins passos ha de seguir el mecànic per poder fer una modificació homologada i poder passar la ITV.
Va ser una activitat que va agradar molt i va aclarir molts dubtes que tenien l’alumnat respecte a les transformacions ben fetes en els vehicles.  Actualment, hi ha oportunitats de treball amb aquestes característiques com a mecànic o carrosser.
    

Xerrada del Gremi de Mobilitat a l’alumnat del cicle formatiu d’Electromecànica de Vehicles


El passat 1 de març, el Gremi de Mobilitat va participar en les Jornades Tècniques de l’institut Castellarnau amb una xerrada destinada a l’alumnat de Transport i Manteniment de Vehicles. Els ponents van explicar la diferència entre els diferents tipus de tallers, la importància d’estar agremiat i fer valdre els estudis que estan cursant al nostre Institut.
A la ponència hi van intervenir:

  • Sra. Montse Vilanova. Secretària del Gremi de Mobilitat de Sabadell.
  • Sr. Jaume Llop. President del gremi. Gerent d’Iveco.
  • Sr. Hipòlit Moreno. Membre de la junta directiva. CEO d’AMAC Automotive Services.
  • Sr. Juan Carlos Gómez. Membre de la Junta directiva del Gremi de mobilitat de Sabadell i cap de postvenda de Toyota i Lexus.

        

Els ponents van destacar la importància de la formació al llarg de la vida del tècnic en manteniment de vehicles, a través d’actualitzar coneixements en les noves tecnologies, en el gran ventall d’oportunitats de negoci i de feina que té el sector i la importància d’aquest sector a Catalunya. Les diferents sortides professionals que tenen tots els estudis que estan cursant, els idiomes, saber entendre una nòmina, saber fer un balanç, etc.
Destaquem dues frases adreçades a l’alumnat: El vostre patrimoni és la vostra formació i heu de creure amb vosaltres mateixos.

Cicle de laboratori clínic i biomèdic

Dimecres 23 de febrer


Mónica Vidal Pla (adj Lab Urgències Taulí) i Silvia Garcia Palacios (Tec. Especialista en laboratori) i exalumna del nostre centre van visitar el centre per oferir a l’alumnat de primer de matí  la xerrada “Un dia al laboratori clínic d’urgències del  hospital Taulí
Els nostres alumnes van poder conèixer quines són les tasques que fan els tècnics en el laboratori d’urgències, la importància de treballar en equip i el seu paper en la participació d’arribar al diagnòstic de les diferents malalties.
L’alumnat de primer de laboratori de la tarda, conjuntament almb ela alumnes del curs d’especialització en cultius cel·lulars, van assistir a la xerrada “Xenotrasplantament: quimera o realitat” a càrrec de Cristina Costa Valllés, Dra. en Veterinària i professora de l’Ins Castellarnau. A la xerrada es va descriure que el xenotrasplantament és el trasplantament d’òrgans, teixits i cèl·lules que provenen d’una espècie animal diferent com podria ser el porc. També es va explicar perquè es treballa en aquest camp i les principalslínies d’aplicació (com les vàlvules cardíaques bioprotèsiques) i de recerca. Els alumnes es van mostrar molt atents i interessats per aquest tema d’alta innovació.
Irene Latorre, Dra en Microbiologia i investigadora de l’Institut d’Investigació Germans Tries i Pujol (IGTP), que ens va tornar a visitar per oferir  una xerrada pels alumnes  segon de Laboratori clínic i biomèdic titulada “la ciència com a professió“. Ens va explicar a través de la seva experiència com va accedir a la investigació, projectes en els quals treballa i la importància de la investigació per fer front a les malalties infeccioses. També els va detallar les qualitats que cal tenir per dedicar-se a la investigació i el paper del tècnic de laboratori com a figura important per portar a terme assajos en investigació.

Dijous 23 de febrer

Antonio Iborra i Obiols  Responsable unitat producció anticossos SCAC-UAB, va participar a les jornades tècniques amb la  xerrada “Generació d’anticossos i aplicacions de laboratori” dirigida als alumnes de laboratori  fent una introducció dins del món de la imunologia i com ha anat guanyant importància la generació d’anticossos dins de diagnòstic de diferents malalties (test ràpid covid, grip A, Elisas…) i altres (test detecció ràpida drogues…)

Divendres 24 de febrer. Dia lúdic.
L’alumnat de laboratori del matí  van organitzar un esmorzar,  (1r i 2on per separat), on van portar tot de cosetes bones per compartir (amb estovalles incloses per parar taules!).
Després es van ajuntar per fer un Kahoot que havia preparat una alumna sobre temes del cicle (va posar molta hematologia, d’identificar diferents tipus de leucòcits!!). Van fer grups de 2 o 3 alumnes i els guanyadors del podi es van emportar una paperina de xuxes. I tots els participants van gaudir d’un assortiment de galetes Rifacli (carquinyolis, neules….). Després del Kahoot vam estar jugant a l'”Endevina que/qui soc” i ens ho vam passar molt bé!!
Per la tarda el professorat del grup de 1er va organitzar un concurs de debats entre l’alumnat. Es van fer quatre equips de quatre participants cadascun i un altre que va fer de jurat. Els debats estaven ben pautats i es van fer 2 rondes i una final. En la primera ronda el tema a debatre va ser “ Energia nuclear, sí o no” , a la segona ronda va ser: “ La necessitat de reserva de llocs de treball per garantir la paritat de gènere en favor de les dones, sí o no” , i a la final el tema va ser “L’experimentació científica amb animals, sí o no” .L’equip guanyador  va ser premiat amb unes gominoles però també n’hi va haver per tothom. En conclusió, podem dir que va ser una jornada divertida i que va demostrar les habilitats oratòries dels i les participants.