MENÚ

        

                Dimarts, 29 de maig:

L’equip del projecte Chrysalis, que participa a la Shell Eco-marathon, surt cap a París amb una furgoneta, donació dels Mossos d’Esquadra, que porta el prototip i tot el material. El projecte es basa en el diseny i construcció d’un prototip de vehicle elèctric, que els alumnes i professors han realitzat  al llarg de tot aquest curs.

Carregant el vehicle i tot el material per marxar cap a París

            

La competició té lloc del dia 30 de maig a l’1 de juny al circuït KRC karting París. Guanya la competició l’equip que dóna més voltes al circuït, amb la millor eficiència energètica.

Dimecres, 30 de maig:

L’equip s’inscriu a la competició i li és assignat el box número 1. 

Es descarrega el vehicle i es  comença a preparar  per superar les verificacions i per afrontar la cursa amb garanties d’èxit.

             

El pilot i el Team manager assisteixen al briefing per explicar-los el funcionament de les proves i el circuït.

A la tarda tenen lloc les revisions tècniques del vehicle (pes del vehicle, frenada, ergonomia del pilot, mesures, direcció, connexions elèctriques…)  fins a 60 ítems,  que se superen sense cap problema.

Dijous, 31 de gener

Visita a peu pel circuït, prèvia als entrenaments lliures.
           

Retocs finals abans de rebre l’etiqueta d’aprovació per entrar a rodar. L’equip Castellarnau rep el número de participant 304.

Entrada al circuït per als entrenaments lliures.

El vehicle entra a pista i dóna dues voltes de prova per veure el funcionament general. El vehicle respon bé tret d’un problema d’escalfament del motor. 

Divendres, 1 de juny

Comencen les proves de bon matí: primeres fotos.

      

 

      

L’equip de treball ja tenia sospites d’aquesta circumstància per proves prèvies i es disposa a fer una sèrie de modificacions al vehicle per solucionar-ho:
– Canviar la roda posterior motriu per una més petita, de 6,5″ a 4″ i aconseguir que així el motor vagi més revolucionat i pateixi menys.
– Canviar el motor per un de nou per si l’anterior s’havia cremat parcialment.
– Afegir un sistema de refrigeració extra.
              
Al fer el següent intent d’entrar a pista el vehicle no arrenca degut a l’increment de consum, el circuit de protecció electrònic de la bateria la desconecta automàticament.
Aquesta circumstància és difícil de solucionar in situ i només tenim l’opció de provar una arrencada molt suau.
Quan ens disposem a fer l’últim intent es posa a ploure i s’anul·la l´última tanda classificatòria i amb ella la competició.
Tot i no haver pogut fer l’última prova l’equip es mostra content i satisfet, ja que s’han superat les expectatives i objectius inicials, tractant-se del primer any que ens presentem a aquesta competició.
L’experiència ha servit per aprendre molt i així poder tornar l’any que ve amb un vehicle evolucionat i amb opcions de millorar els resultats. 
Presència del projecta al web de la Fundació BCN per la formació professional: enllaç.