MENÚ

L’alumnat de química i salut ambiental de l’institut Castellarnau col·labora en millorar la recollida selectiva dels residus municipals de Castellar del Vallès.
El Daniel Evangelista, el Javier Barrón, la Magdalena Radú i la Davínia Llamas, alumnat del segon curs del cicle superior de química i salut ambiental, han desenvolupat un projecte, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castellar del Vallès, en el qual han elaborat una diagnosi de residus del municipi i han implementat una campanya d’educació ambiental sota el lema “A Castellar, tots podem separar”. L’objectiu és conscienciar la població jove (2n d’ESO) per millorar la separació de la fracció orgànica. Aquest projecte s’emmarca dins del programa Innovafp.

Per portar a terme aquesta actuació, inicialment, els membres de l’equip de treball van portar a terme dues reunions amb les tècniques de medi ambient de l’Ajuntament: l’una, per rebre l’encàrrec amb les particularitats del projecte (gener), i l’altra, per presentar-los la diagnosi elaborada i la proposta de la campanya (març). Posteriorment, i amb el vistiplau de les tècniques de l’Ajuntament, els estudiants van visitar els cinc centres educatius del municipi on s’imparteix l’Educació Secundària Obligatòria (abril i maig). Les visites han constat d’una xerrada a l’alumnat de segon curs de l’ESO d’una hora de durada amb activitats dinàmiques adaptades a cada grup classe. A més, s’ha repartit marxandatge relacionat amb la temàtica: díptics informatius, imants i bosses totebag. En aquesta campanya de sensibilització, els informadors han interactuat amb un total de 280 alumnes aproximadament, hi han intervingut en deu classes de segon curs d’ESO.

La valoració de l’activitat, tant pels estudiants com pels professors acompanyants dels centres visitats, ha estat positiva i també ha estat una experiència molt enriquidora per al grup de treball de l’institut Castellarnau. De cara al curs 2023-2024, se seguirà col·laborant amb l’Ajuntament de Castellar del Vallès amb nous projectes.